2017 Tack Peter & St Anton

Alperna V8-2017 St. Anton med buss och Peter (Pizza) Resan ner gick fantastiskt bra, tog drygt ett dygn. Direkt när vi kom fram träffa vi Jimmy o Christer som jag seglade med i Grekland i somras. Toppfint hotell med sköna sängar i Flirch ca 15minuter från St. Anton. Klarblå himmel första dagen, vi höll till i Stuben tillsammans med Ulrika, Lotta, Magnus, m.fl. Massor av härliga röda backar. Efter lunch åkte vi upp på Vallunga 2811meter. Sussi o jag hamna på ” eget” afterski med Tyrolinslag. Riktigt trötta i benen efter första dagen Mån: Sussi och jag hamna lite efter huvudgruppen . Lunch i Zurs buss till Lech där vi luncha med hela vårt gäng. Efter lunch upp till Rufikopt 2362. Otroligt vackert, blå himmel fantastiska backar. Afterski i backen innan vi tog bussen hem till trevlig och god middag. Vakna till hällregn.. Vi hade med längd skidor så vi chansade på att det skulle snöa i St . Cristoph, och tänka sig det gjorde det . Jag åkte massor av varv på 2,5km slingan. Väldigt dålig sikt. Vi missade att kliva av bussen på väg till afterskin , så det vart bastu på hotellet i stället. Toppdag i Rendl. Soligt varmt. Tack vare att jag åker telemark så kan Sussi och jag hålla ihop. Det går en och annan lavin och pistörena jobbar o spränger. Märks att vi blir äldre flera har lite ont här och där. Men min skadade axel verkar gilla skidåkning. Tor: Hela gänget, buss på morgonen till Zurch. Soligt och hårt i backarna. Tyvärr skadade Sussi knäet . När vi var på väg till Lech för att äta lunch. Efter en jobbig nerfart..till Zug Så tog vi taxi till Lech . Efter lunch åkte jag med Valter, Lotta o Magnus upp till Rufikopt. Helt fantastisk skidåkning där igen. Fre: Dålig sikt och Sussis knäskada gjorde att vi satsade på längd i St . Cristoph igen. Buss hem till Sverige efter middag på hotellet. Alla otroligt nöjda med resan och arrangemanget.